Tänu virtuaalsele valuutale on online’s rahaga kauplemine ohutum ning kindlam. Kuna krüptovaluuta eksisteerib vaid veebis, saab selle abil teha nii investeeringuid, kaupade soetamist kui ka turul kauplemist. Turu mõiste siinkohal tähendab pigem online kauplemisveebis oma valuuta müümist.
VR ehk virtuaalne reaalsus on mängutehnoloogia, mille abil on võimalik luua mängukeskuses 3D graafilist mängumaailma. Simuleeritud tegevuse abil on võimalik rakendada erinevaid situatsioone ning stsenaariume reaalse kujutluspildi loomiseks. VR tarbeks on vajalik osta spetsiaalsed prillid (peaosa), mis tuleb ühendada Bluetoothi abil mängukonsooliga. VR tehnoloogiat kasutades on võimalik loodud mängumaailmas ringi liikuda, ringi vaadata ning kasutada erinevaid vahendeid ning oskusi teiste tegelaskujudega suhtlemisel. Virtuaalne maailm on siin efektsem kui pärismaailm ning isegi kodunt ei pea lahkuma, et seda saaks kogeda.
Kuidas aga töötab tehniliselt VR mängutehnoloogia?
Taustainfoks: Mängude tarbeks tuleb kõige pealt luua avatarid, mille disainimisel kasutavad mänguloojad tavalisi graafilise kunsti tarbeks loodud tarkvara. Avatar aga luuakse mitte 2D moodulina, vaid 3D moodulina, et tegelaskuju oleks vaadeldav iga nurga alt. Avatarile tuleb anda ka liikumistehnika ning häält. Hääle salvestamiseks tuleb kasutada professionaalset häälekunstnikku ning liikumiseks salvestatakse liigutuste registrisse spetsiaalsed käitumismaneerid. Programmi loomisel need kõik komponendid liidetakse ning pannakse virtuaalsesse maailma, mille disainib graafiline kunstnik eraldi. Mängumaailmad sarnanevad tihti peale animeeritud videotele või pikseldatud graafikale.
Virtuaalne reaalsus jaguneb kolme erinevasse gruppi:
- Peas kasutatav prillipaar (HDM)
- Täiendatud 3D virtuaalprillid (AR)
- Mitmekesine reaalsus (MR)
HDM – peas kasutatavatesse prillipaaridesse on paigaldatud kaks LCD või OLED ekraani, et mõlemad silmad saaksid kaetud. Prillid tunnetavad ära kõik pea liigutused ning seda 6 kraadise täpsusega. HDM on üks parimaid võimalusi virtuaalse reaalsusega harjumiseks, sest inimese liikumine ning hääl mis kostub kõrva aitavad 3D visuaali korralikult realiseerida.
AR – tegemist on virtuaalse reaalsusega, kus tarkvara võib olla isegi mobiiltelefoni alla laaditud ning tänu tehnoloogilistele tarkvara uuendustele on võimalik VR tehnoloogiat kasutada ka kõige parema resulatsiooniga.
MR – VR-idest kõige kõrgtehnoloogilisem on kindlasti MR, kus kasutatakse nii liikumis-sensoreid, hääletuvastust, digitaalset maapinda ning keskkonda kogemuste parandamiseks. MR korral tundub virtuaalne reaalsus peaaegu päriseluna.
Metaverse- tehnoloogia, mis muutis maailma
‘Metaverse’ terminit on raske ühe lausega defineerida, kuid kui lahti seletada selle tähendust, tuleks kasutada termineid nagu ‘unelm’, ‘tulevik’, ‘uskumatu’ ja ‘põgenemine’. Tegemist on virtuaalse maailmaga, kus VR kasutamisel saab sukelduda peaaegu reaalsesse eluparaleeli. Termin Metaverse tuli kasutusele esimest korda Neal Stephersoni jutustuses ‘Lumevaring’, kus maailma oli inimese jaoks muutunud nii kaootiliseks, ohtlikuks ning depressiivseks, et põgenemiseks sisenesid inimesed virtuaalsesse maailma.
Metaverse sisenemiseks tuleb kasutada VR prille, kuid saab ka niisama ekraani kasutades mängida. Tegemist on omaette interneti maailmaga, mida väisavad nii tavainimesed kui ka kuulsused. Et saada paremat selgitust kogu Meta maailmale, võiks raamatu asemel vaatada 2018.aastal ekraanidele tulnud Steven Spielbergi filmi ‘Ready Player One’. Antud filmis demostreeritakse Metaverse kõiki võimalusi ning lisaks näidatakse turundusega seotud nõkse.
Metaverse maailmas on võimalik mängida mänge, kuulata muusikat, viia läbi kontserte, teha oste ning jalutada isegi looduses. Lisaks on Metaverse veebiturundajate paradiis, sest nii reklaami kui ka teisi turundusega seotud töid on imelihtne läbi viia.